Bab 2

Selepas keluar dr bilik Encik Rayyan, Elissa nampak kelibat yang sangat dikenalinya. "Is that??? OMG !!!! apa Shah buat kat sini? ni ke surprise yang di cakap tuu? dia nak ajak aku mkn ke?" tapi shah tak nmpk elisa pun.dia terus jalan masuk bilik Encik Rayyan. "ehh, apahal dia masuk bilik bos aku ni?" Elissa kebingungan.

"Assalamualaikum brother! apa macam? sihat?" kata shah sebaik sahaja dia masuk bilik Rayyan. "Wsalam, eh lahanat kau tak payah tnya aku mcm dah bertahun tak jumpa." jawab rayyan, shah hanya tergelak. "Hah, kau boleh start kerja esok paling lambat HAHAHA aku rasa kelakar yal jadi bos kau." shah tergelak lagi dengar rayyan cakap mcm tu. "Aik belum interview lagi dah dapat. bagus ah bos mcm kau ni" kata shah. "AH kau tak payah mcm bagus sangt kat sini." jawab rayyan. kenapa rayyan tak perlu tanya shah. Sebab, mereka berdua actually mmg rapat dari zaman U. Rayyan mmg kenal sangt dengan shah tu belajar bagus kerja kerja dia pun bagus. so, tak perlu tnya bende bende bodoh yang dia dah tahu. mereka borak dan rayyan terangkan serba sedikit soal syarikat pada shah.

Lepas satu jam Shah dalam bilik tu En.rayyan panggil Kak Ina masuk bilik dia. Kak ina tu P.A dia...Elissa pelik dan ada satu perasaan yang dia nak tahu sangat. so, dia pun curi curi dengar lah apa yang jadi dalam bilik tu. yaa, kerja Elissa mmg gila. kalau tiba tibaa...PAP! pintu bilik terbuka "Woi Elissa awak buat apa depan bilik saya ni?" Rayyan sergah dia. "Hah? aaaa, hah! saya nak tanya pasal kerja yg en.Rayyan bg saya tadi. saya tak berapa faham apa yang en. Rayyan nak." dia menjawab dengan muka menahan malu. "Yele tu" 😏  Rayyan buat muka jahat. "hah, dah alang alang awak kat sini kan, saya kenal kan pekerja baru saya Tengku Shahir." Rayyan perkenalkan Shah as a new worker. Elissa tergamam dan sangat terkejut sebenarnya 😱 tapi dia cover nnt apa pulak Rayyan tu cakap kan? "Oh, hi saya Elissa" πŸ˜… buat buat tak kenal menjadi keputusan Elissa."oh, hi" shah balas dengan senyuman. "Kak ina, bawak shah tu kat temat dia ya. Hah! Elissa awak masuk" Rayyan.

"Awak kenal dia kan Elisaa? kenapa buat buat tak kenal?" soal Rayyan. "Hah! macam mana en. Rayyan tahu ni?" jawab Elissa dengan terkejut. "Saya dengan Shah tu kawan kat U. so, i know lah" jawab rayyan. "Kiranya dah lama lah en.Rayyan kenal saya?" soal Elissa. "Dulu dia ada cerita about this one weird girl, tapi saya tak tahu lah siapa. but after saya nampak reaction awak. saya tahu lah weird girl tu awak" Rayyan jawab dengan muka selamba."WHAT! dia kata saya weird girl ke? kuaja betul lah. dia tu lagi weird sebenarnya ishhhhhh" sakit hati elissa bila dengar apa yg dikatakn Rayyan tu."Eh, dah. tadi awak dtg sini sbb nk tnya konsep apa yang saya nak sebenarnya kan?" soal rayyan. "takpe lah en.Rayyan esok saya tanya. saya nak siapkan kerja lain. saya keluar dulu ya?" Rayyan hanya tersenyum gelagat Elissa."eh dah kenapa aku tersenyum tengok dia".

Elissa duduk sahaja di tempatnya, dia terus ws sarah.
____________________________________________________________________________________________________________________________
 
babe!
shah kerja sini dengan kita! bodoh siaaaa. mmg hari hari ah aku hadap dia 😭

kau biar betul el, serious ahh.

takkan aku nk tipu kau pulak. En. Rayyan sengal tu kenalkan. hah lagi satu aku 
tak boleh tahan. encik rayyan tahu pasal aku ngn shah. kau rasa?? sial lah weh
mana aku nk letak muka ni??

letak lah kat memana hahahaha aku rasa korang mmg jodoh ahh
mcm mana shah kenal en. Rayyan? 

kat rumah aku sambung. nnt En. Firdaus ada?

dia takde hari ni...kk nnt sambung kat rumah
____________________________________________________________________________________________________________________________
 

Comments

Popular posts from this blog

Bab 1